14. juni 2024

Årets bedste bogarbejde 2023

Designpris

Bogen, der blev udgivet i anledning af skolens 250-års jubilæum i maj 2023, har vundet bronze ved ”Årets bedste bogarbejde 2023”.

Bogen om Veterinærskolens 250 år er et historisk og smukt, fotografisk værk. Den er æstetisk, vedkommende og lærerig. Den henvender sig til nysgerrige folk i alle aldre, som der interesserer sig for dyr, landbrug, videnskab og historie, og dem der bare gerne vil dykke ned i en god bog og lære noget nyt. Det er fuldt fortjent at den har fået bronze ved Bogdesign-prisen 2023.

Tusind tak til Spine Studio for deres store arbejde med det visuelle udtryk,  til Jens Weis for de mange flotte fotografier og til konservator Annika Normann for at holde snor i det hele.

Bogen er udgivet i et begrænset oplag, så skynd dig at få fat i dit eksemplar inden de er væk! Du kan få den hos Academic Books AcademicBooks.dk.

De 25 bedste bøger udgivet i 2023 er udstillet på Den Sorte Diamant frem til den den 14. august 2024.  https://www.kb.dk/arrangeme.../aarets-bedste-bogarbejde-2023

Besøg de Veterinære Samlinger på (4) Facebook